Hittantábor Kőszegen

Július első hetében a csengelei önkormányzat buszával hosszú útra indultunk. Idén Kőszegen tartottuk a 15 éves múlttal rendelkező túrázós hittantáborunkat.

Odafele a közel 400 kilométeres távolságot egy nagyobb pihenővel szakítottuk meg, amikor megnéztük az 1000 éves pannonhalmi bencés apátságot. Az esti órákban érkeztünk meg Kőszegre és elfoglaltuk szállásunkat a helyi gimnázium kollégiumában, majd sétáltunk a csodálatos belvárosban. Másnap a kőszegi vár felfedezélsével töltöttük a délelőttöt, ahol a fiatalok beöltözhettek középkori ruhákba: a lányok hercegnőnek, a fiúk vitéz lovagoknak érezhették magukat. Délután a Kőszegi-hegységben túráztunk, felmentünk a kálvária templomhoz, majd két kilátót is felkerestünk, ahonnan páratlan kilátás nyílt a környékre. A következő napot pihenésképpen Bükön a termálfürdőben töltöttük. Így gyűjtöttünk erőt a következő napi túrához, amikor is felmentünk a Kőszegi-hegység, s egyben a Dunántúl legmagasabb hegyére, a 883 méter magas Írott-kőre. A hegy tetején lévő kilátó fele Magyarországon, míg másik fele Ausztriában van. Az osztrák oldalon van az a nagy kő, melyről a hegy a nevét kapta. Ez a kő jelezte két nemesi család birtokhatárát, s ezt a tényt belevésték ebbe a nagy kőbe. Ausztriában túráztunk egy kicsit, majd visszatértünk a magyar oldalra. Ezen az estén szentmisén vettünk részt a Kőszeg főterén álló csodálatos neogót stílusú Jézus Szíve templomban. Az ötödik napon kissé fájó szívvel hagytuk el ezt a csodálatos kisvárost, Kőszeget. Hazafele megálltunk még Majkon (Oroszlány városához tartozik), ahol idegenvezetővel bejártuk a Magyarországon egyedülálló, ma már múzeumként működö kamalduli remeteséget, mely a XVIII. században épült. Az itt élő szerezetesek némasági fogadalmat tettek és nem beszélhettek senkivel. A remeteség csendje után Tatára mentünk, ahol rácsodálkoztunk az Öreg-tó partján álló várra, mely Mátyás király kedvenc pihenőhelye volt.

Minden reggel és este imádkoztunk, énekeltünk, kértük Isten áldását családjainkra. Remélem, táborunk minden résztvevőnek testi , lelki, szellemi felfrissülést hozott.